Onninen Express -kanta-asiakasohjelman sopimusehdot

1.1.2023

Express-kanta-asiakassopimus on yrityskohtainen (”sopimus”). Sopimus tehdään kirjallisesti Onninen Oy:n (”Onninen”) ja Onnisen asiakasyrityksen (”Kanta-asiakas”) välille. Sopimuksen perusteella Kanta-asiakkaalle myönnetään Express-kanta-asiakkuus ja sen käyttöoikeus alla yksilöityjen ehtojen mukaisesti. Kanta-asiakas vastaa Onniselle antamistaan tiedoista.

Kaikki Kanta-asiakkaan asiakasnumerolla tai kanta-asiakaskortilla tehdyt kanta-asiakasohjelman ehtojen mukaiset ostot kerryttävät bonuspisteitä. Asiakasnumerolla olevia pisteitä ei voida siirtää toiselle asiakasnumerolle, vaan esimerkiksi y-tunnuksen vaihtuessa tulee Kanta-asiakkaan käyttää halutessaan olemassa olevat pisteet.

Kanta-asiakkaan edustajan tulee ostohetkellä osoittaa tarvittaessa henkilöllisyytensä ja todistaa kuuluvansa asianomaisen yrityksen henkilökuntaan. Onninen ei kuitenkaan ole velvollinen tarkistamaan Kanta-asiakkaan edustajan henkilöllisyyttä ja kuulumista Kanta-asiakkaan henkilökuntaan. Kanta-asiakaskorttia saa käyttää ainoastaan kortissa mainittu Kanta-asiakkaan edustaja (”Kortinhaltija”).

Kanta-asiakkaan tulee ilmoittaa Onniselle viipymättä, mikäli Kanta-asiakkaan tiedoissa tapahtuu muutoksia tai osto-oikeuden tai kanta-asiakaskortin haltija ei enää työskentele Kanta-asiakkaan palveluksessa.

Kanta-asiakas on velvollinen ilmoittamaan osto-oikeuden tai kanta-asiakaskortin haltijalle, että tämän tietoja käytetään Express-kanta-asiakkuusohjelmassa Kanta-asiakkaan yhteyshenkilönä, ja toimittamaan hänelle Onnisen tietosuojaselosteen.

Kanta-asiakas on vastuussa kaikista yrityksen nimissä tehdyistä ostoista, sekä sen nimissä olevista kanta-asiakaskorteista ja niillä tehdyistä ostoista, vaikka osto olisi tehty vilpillisesti. Kanta-asiakkaan ostoissa noudatetaan kulloinkin voimassa olevia Onninen Oy:n yleisiä myyntiehtoja ja niiden liitteitä.

Kanta-asiakas voi tehdä ostoja kaikissa Onnisen toimipaikoissa Suomessa.
Bonuspisteet kertyvät Kanta-asiakkaalle automaattisesti ohjelman ehdot täyttävistä ostoksista.

Kanta-asiakkaalle kertyy bonuspisteitä kaikista vakioehdoilla tehdyistä itse kerätyistä myymäläostoksista periaatteella yksi euro = yksi piste. Bonuskertymäkausi on kalenterivuosi. Bonustiedote lähetetään kuukausittain asiakkaan sähköpostiosoitteeseen.

Kanta-asiakas voi käyttää kertyneitä pisteitä kahdella tavalla: lunastamalla erikseen määriteltäviä palkintoja tai pyytämällä hyvityslaskun. Minimipistemäärä palkintojen tai hyvityslaskun lunastamiseen on kaksituhatta (2 000) pistettä. Hyvityslaskussa pisteiden vaihtosuhde on tuhat (1 000) pistettä = kaksikymmentäviisi (25) euroa (alv 0 %). Hyvityslasku pitää itse kohdistaa avoimiin Onnisen laskuihin. Kertyneet pisteet on käytettävä bonuskertymäkauden päättymisestä seuraavan kahden (2) kalenterivuoden aikana.

Kanta-asiakassopimus on voimassa toistaiseksi. Kumpikin osapuoli voi irtisanoa sopimuksen ilmoittamalla siitä kirjallisesti toiselle osapuolelle. Sopimuksen molemminpuolinen irtisanomisaika on yksi (1) kuukausi. Mikäli Kanta-asiakkaan Onnisella olevan asiakastilin voimassaolo päättyy mistä tahansa syystä, taikka Kanta-asiakkaalle ei ole kertynyt kalenterivuoden aikana viittätuhatta (5 000) pistettä, kanta-asiakkuus raukeaa automaattisesti. Kanta-asiakkuuden päättyessä Kanta-asiakkaan tulee käyttää kertyneet pisteet seuraavan kolmen (3) kuukauden kuluessa. Kanta-asiakkaan tulee tuhota kanta-asiakaskortti, joka ei enää ole voimassa.

Kanta-asiakaskortin katoamisesta on tehtävä ilmoitus välittömästi numeroon 0204 85 5111 tai sähköpostitse [email protected]. Asiakkaan tulee lisäksi ilmoittaa, mikäli hän haluaa lakkauttaa tietyn kortin. Asiakas on vastuussa kortilla tehdyistä ostoista siihen saakka, kun kortin katoamisilmoitus tai kortin lakkauttamispyyntö on vastaanotettu Onnisella.

Onninen voi käyttää kertyneet pisteet erääntyneiden laskujen pääoman ja koron lyhentämiseen vaihtosuhteella tuhat (1 000) pistettä = kaksikymmentäviisi (25) euroa (alv 0 %).

Onninen pidättää itsellään oikeuden pistekertymän, vaihtosuhteen sekä sopimuksen ehtojen muutokseen. Onninen tiedottaa muutoksista asiakkaalle verkkosivullaan sekä tiedossaan oleviin Kanta-asiakkaiden sähköpostiosoitteisiin sähköpostitse 30 päivää ennen muutoksen voimaantuloa. Onnisella on lisäksi oikeus päättää sopimus bonuskertymäkauden päättyessä. Mikäli Onninen päättää sopimuksen, suorittaa Onninen kertyneen pistesaldon hyvityksen Kanta-asiakkaalle sopimuksen vaihtosuhteella hyvityslaskuna, mikäli Onnisella ei ole Kanta-asiakkaalta erääntyneitä laskuja.

Onninen ei vastaa Kanta-asiakkaalle mistään välillisestä vahingosta. Onnisen enimmäisvastuu Kanta-asiakasta kohtaan mistä tahansa syystä rajoittuu Kanta-asiakkaan edellisen kalenterivuoden aikana kertyneiden pisteiden euromääräiseen arvoon laskettuna edellä mainitulla tavalla.

Tämä sopimus ja siinä mainitut osapuolten oikeudet ja velvollisuudet ovat osapuolia sitovia eikä niitä voida siirtää. Onnisella on kuitenkin oikeus siirtää sopimus yritysjärjestelyn tai liiketoimintakaupan yhteydessä sekä Onnisen kanssa samaan konserniin kuuluvalle yhtiölle.

Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Onnisen ja Kanta-asiakkaan väliset tähän sopimukseen liittyvät erimielisyydet ratkaisee ensimmäisenä oikeusasteena Itä-Uudenmaan käräjäoikeus.